pondělí, ledna 28, 2008

---BěsaDěs—

Nedávno jsem měla vypracovat úvahu do školy na téma životního prostředí a jak už to bývá ,nechala jsem vypracování na poslední chvíli,takže jsem neměla žadný odborný materiál.

Chtěla tomu náhoda, a jakože na náhodu nevěřim,spíš na vůli jisté energie či předurčenosti, která se jeví být zdánlivě náhodou,ale přitom ..ne nechám toho slovíčkaření a vrátim se k tématu.
Chtěla tomu tedy náhoda či osud, našla jsem doma starý výtisk Nového prostoru, kde byl článek o založení Greenpeace a ve stručnosti popsaný ,čím se tahle organizace zabývá, pak mi máma přinesla výtisk fotografií od Olympusu, kde se mi naskyt hrůzný pohled na vietnamské děti postižené americkým válečným plynem, brr… a na závěr dávali v televizi na 2 dokument o El Niňovi a jak jej ovlivní globální oteplování. Takže jsem naráz měla materiálu dost… vložim sem i tu mou úvahu do sekce flegmatik.
Chci ale mluvit o těch fotkám.Míním, že citlivý člověk nemůže tohle přejit bez zamyšlení , být vůči tomu imunní a lhostejný.Jak už jsme zmínila Američané používali za války ve Vietnamu bojový plyn, tohohle Agenta Orange používali k vypalování džunglí a zastrašování nepřátel.Jenže tenhle sajrajt se dostal do krve Vietnamců a přes půl milionu jich zemřelo a víc jak 80 000 nese následky.
Vkládám sem fota dětí z jednoho vietnamského ústavu, kde se jim dostavá zakladní péče.Hrůzné je jejich znetvoření a taky to,že ústav nemá tolik personálu,by děti měli i láskyplnou pozornost.Šílené je,že většina těhlech dětí je mentálně v pořádku, takže ti hůře postižení celý den jen leží a zíraj do stropu.Možnou útěchou je ,že se tyhle děti nedožívaj vysokého věku,takže jejich utrpení netrvá nekonečně. Všechno na co si lidé zdraví ,schopní pracovat stěžují je fakt banální ve srovnání s takovouhle bezmocností…
Takže si říkám,že musim nějak pomoc,mám v úmyslu zase brigádničit pro unicef, bo alespoň pomoc finančně či dobrovolně organizacím typu amnesty international, greenpeace apod.Přece nemůžu jen tak tupě a nečině sedět a předstírat ,že se nic takého neděje…



















2 komentáře:

selfish fish řekl(a)...

No nechtěla jasem to vidět, vždyť víš. Ale člověk je tvor zvědavý...

Bože můj! Nelze to popsat slovy. Lidi jsou rasa zvláštní, tak bezohledná.
A válka.
Nástroj u upevnění moci, dosažení cílů... nástroj ničebný a bolavý.

Je to špatně naprogramovaný. Lidi sou strašný. Ženský se prodávaj, děti se zotročujou, berou drogy, násilně umíraj. Jsou války, planeta umírá a zítřek bude dalším úspěchem bez ovací. Gratuluju, jsme úspěšní ve svých kašičkách o ničem.

machepela řekl(a)...

No vidiš ,tak to máš už za sebou:-)

Nejhorší je ,že takovýhlech utrpení je na světě spousty.Takže jsem někdy fakt ráda ,že o všech těch bestijních činech nevím.Za to mám pocit ,že mě tyhle zprávy pronásledují.
Člověk se tomu jednou otevře,a pak se jen negace valí a kupěj.Takže si v závěru řikáš,Jak bych mohla pomoct něco změnit?

Ačkoli se mi obsah tohodle textu nelíbí, musim uznat ,žes to pěkně vystihla ,i po stránce literární:-)) "Jsou války, planeta umírá a zítřek bude dalším úspěchem bez ovací. Gratuluju, jsme úspěšní ve svých kašičkách o ničem"...

Takže prosím aplaus!
..naší blbosti,lenosti,lhostejnosti a brutalitě,..by už sakra se uklonila a vypadla z toho světového jeviště...